måndag 11 april 2011

Spumante Rosé Pinot Nero

Efter en veckas hårt slit med att renovera köket i stugan så har det varit tunt med vindrickande. En och annan öl har slunkit ner tillsammans med engångsgrillad korv. När så vi kom hem igår och våren känns som den kommit för att stanna, poppade jag upp en spumante för att komma in i vardagen igen. Sist jag provade nåt från den här producenten, Vigne del Vulture, så var jag inte helt nöjd, läs mer om det här. Så mina förväntningar var inte skyhöga, men faktiskt det här var gott. Här finns en frisk doft av skogsbär, vit persika och lite tallbarr. Nice. I munnen täta små bubblor som skummar fint. Frisk smak men inte helt knaster torr utan här finns en svag liten sötma, utan att göra det till ett sött vin. Toner av vildhallon och blodgrapeskött.

Det här var charmigt, enkelt och gott. Nu längtar jag ännu mer till sommaren och en nyrenoverad stuga.

SB : ej tillgänglig Pris : ?

Inga kommentarer: