söndag 17 april 2011

2006 Cirsion, Roda

Hur beskriver man ett stort vin med ord? I den bästa av världar så njuter man av ett sånt här vin under flera timmar. Den kräver eftertanke och riktigt goda vänner. När Svempa ringer och säker att Cirsion är upphällt i karaffen, så är jag och min familj bortbjudna på middag. Vi ska vara där inom 45 minuter. När min fru ser mina stora upphetsade ögon och med lite övertalning av Svempa, så kastar hon in mig i bilen och kör mig till honom. Det är kärlek. Jag följer ner till vinkällarn och får ett glas att pröva. Under 10 minuter njuter vi av ett glas 2006 Cirsion. Jag för inga anteckningar eller analyser. Vi bara njuter, där och då. Vinet var galet gott. En doft att dö för. Det är sådana upplevelser som man önskar att alla fick uppleva. Då skulle väl alla förstå, varför man håller på som man gör?


- Tack Svempa! Vinet finns kvar på ett par vinkällarbutiker hos Systembolaget ; SB : 96340 Pris : 1112:-

2 kommentarer:

Herren sa...

Om du håller på så där kommer du bli en riktig vin nörd, men jag förstår vad du menar :-)

.. och ett sant bevis på kärlek

Micke sa...

Min Herre, jag har redan passerat gränsen från intresserad till nörd ;)