lördag 23 maj 2009

2005 Papa Luna Old Vine Garnacha

Den här såg så ensam ut där den stod på hyllan. Sista flaskan i en annars så välfylld butik. Vet inte om det var av barmhärtighet eller för att det stod Garnacha på etiketten som jag lade ner buteljen i min varukorg. Återkommande läsare har säkert märkt min förkärlek till Grenache/Garnacha. Så lätt upprymd lät jag mig smakas och vilken lyckoträff det blev.....


Doften är riktig god, fylld med jordgubbar och "svarta" hallon. Den är fruktig och inbjudande med toner av vanilj samt lite te. Efter ett tad blommar lite kirsch-drink fram.

Smaken är åt old-school hållet, med inslag av slånbär och björnbär. Vinet är fylligt med fin slank, lite torr, frukt. Avslutet bär på syrliga körsbär och björnbär.


Ok det är inget jättestort vin, men helt klart det bästa under 100-lappen som jag druckit på länge. Jag ska helt klart köpa fler av detta och njuta fler gånger. Roligt!


2005 Papa Luna Old Vine Garnacha, Spanien, SB 2859, 89:-

Inga kommentarer: