tisdag 30 december 2008

Årsbästa 2008

(Bilden är lånad av Systembolaget)

Jaha, snart är året till ända. Mitt första bloggår. Som vanligt går det fruktansvärt fort. Men det har både vart lärorikt och roligt. I stort sett varje kväll går jag in och följer ett antal vinbloggar och det är fantastiskt spännande att följa era vinupplevelser. Så ett stort tack till er och ett stort tack till ni få som läser denna enkla blogg. Måste även få tacka familjen som står ut med en vinörds alla egenskaper.

Det här få bli en lista på de viner som jag fått sitta med i lugn och ro och avnjutit. Alla viner som provats på mässor är därför inte med. Det är ingen rangordning utan bara en samling på årets största vinupplevelser, för mig. Det är ingen lång lista och den är långt ifrån så fin som liknande listor finns på andra bloggar. Men de var stora för mig.

2003 Guidalberto, Tenuta San Guido, Bolgheri, Italien.

2003 Ojai Vernas Vineyard Syrah, Kalifornien, USA.

2005 Ojai Santa Barbara Pinot Noir, Kalifornien, USA.

1998 Vaio Armaron Amarone, Serego Alighieri, Italien.

2002 Fabius, Ciacci Piccolomini, Toscana, Italien.

Nu ser jag fram emot 2009 och nya urgoda viner. Både sånt som jag dricker och sånt som andra skriver om. Tack!

Inga kommentarer: