onsdag 22 december 2010

3 snabba 1/3, 2007 Nautilus Pinot Noir



Det var ett tag sen jag skrev ett inlägg. Trasig dator har varit det största hindret, sen är väl tidsbrist en vanlig vara i denna månad. Nu har jag dock en fungerade dator och några timmar över. Även om det inte har synts, så har det förtärts alkohol ändå här hemma. Nu kommer et försök att tolka mina nedskrivna noteringar till läsvärda upplevelser. Jag kände direkt att det kommer inte att hålla och bestämde mig därför för att hålla det kort och enkelt.


Första vinet ut blev en Pino från N.Z. :


Doften är skön med söta, mogna jordgubbar. Det finns en del bongård, gödsel eller dynga om man så vill, på ett mycket possitivt sätt. Lätta kaffetoner samsas med skogshallon och ingefära. I smaken känns de mogna jordgubbarna tydligast. Inte mycket, men lite mango. Även i smaken tittar ingefäran fram. Vinet är något eldigt men har goda apelsinsyror. Avslutet är varmt och hyfsat långt, toner av mogna jordgubbar , och en ihålig svans som drar ner betyget något.

Överlag en god och väldigt trevlig pinot noir med begynnande mognad.



Pris : 225:-


Inga kommentarer: