onsdag 27 februari 2008

Galiano Cigarr


Min cigarrvana är liten. Jag fick en aha-upplevelse för ett par år sen, när jag blev bjuden på en Romeo y Julieta. Jag har aldrig rökt cigaretter och kommer aldrig att göra det. Nu kan jag längta till en god cigarr då och då. Idag var en ledig dag från jobbet och efter det hade slutat regnat och såg ut att spricka upp, slog jag mig ner på balkongen iförd en tjock "rökrock". Med temperatur på 8+ grader ute kan man ana att våren kanske inte är så långt borta ändå.
Galiano är ett nytt märke för mig. Försökte googla lite men hittade inget. Den här cigarren är iallafall från Dominikaska Republiken och är ljus samt 12cm x 1,4cm. Röktiden är på 40-60 min. Cigarrens doft är klassisk för mig. Smaken har en medelfyllig kropp och är rund med drag åt ceder och ljungsötma. Den brinner rakt och fint. Askan hänger kvar bra också. En helt OK cigarr. Varken mer eller mindre.
//Micke

Inga kommentarer: